Pages Navigation Menu

Ucraineanul Jan Koum, creatorul WhatsApp: De la asistat social la miliardar

Ucraineanul Jan Koum, creatorul WhatsApp: De la asistat social la miliardar

whatsapp-ceo-jan-koum

Jan Koum, va intra în rândurile miliardarilor îmbogăţiţi pe internet după încheierea tranzacţiei de 19 miliarde de dolari prin care Facebook-ul lui Mark Zuckerberg va prelua aplicaţia de mesagerie instant.

Pentru Koum (38 de ani), noul statut contrastează cu tinereţea petrecută în Statele Unite, ca adolescent imigrant din Ucraina, crescut într-o familie asistată social, potrivit Mediafax.

Jim Goetz, partener la fondul de capital de risc Sequoia Capital, spune că aversiunea lui Koum faţă de publicitate şi folosirea datelor personale ale utilizatorilor pentru a vinde reclame provine din copilăria petrecută în comunism, cu teama permanentă de “poliţia secretă”, transmite Bloomberg.

Sequoia Capital este singurul investitor care a avut încredere în WhatsApp şi a finanţat devreme dezvoltarea companiei. Alături de Koum şi Acton, Sequoia va fi al treilea mare câştigător al mutării Facebook.

WhatsApp nu adună informaţii referitor la numele, sexul, adresa sau vârsta utilizatorilor. Pentru utilizarea serviciului este suficientă confirmarea numărului de telefon.

“Este o abordare clar contra pieţei, influenţată de experienţele lui Jan dintr-o copilărie petrecută într-un stat comunist cu poliţie politică. L-a făcut să aprecieze mijloace de comunicare care nu sunt urmărite sau ascultate”, explică Goetz într-o postare publicată miercuri pe blogul fondului Sequoia Capital.

Angajat la Yahoo până în 2007, Koum a părăsit compania alături de programatorul Brian Acton, deziluzionaţi de obsesia cu publicitatea a companiilor de servicii online.

În 2009, cei doi au înfiinţat propria firmă, cu o strategie bazată pe crearea unei aplicaţii de mesagerie uşor de utilizat, ignorând complet advertisingul.

“Nimeni nu se trezeşte dimineaţa gândindu-se la publicitate, nimeni nu adoarme cu gândul la noile reclame pe care le va vedea mâine. Fără publicitate! Fără jocuri! Fără şmecherii!”, scria Koum în 2012 într-o postare pe blog.

Strategia a dat roade. În cinci ani, WhatsApp a acumulat 450 milioane de utilizatori activi lunar, de două ori mai mulţi decât Twitter. Miercuri, Mark Zuckerberg a cumpărat compania pentru 19 miliarde de dolari, cea mai mare tranzacţie din sectorul IT începând din 2001, când Time Warner fuziona cu AOL într-o afacere de 124 miliarde de dolari.

Citeste mai mult pe Income Magazine

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>