Pages Navigation Menu

Super reclame. Cog. Super spotul de la Honda

Super reclame. Cog. Super spotul de la Honda

cog

Lansata in 2003 de Honda pentru a promova cea de-a saptea generatie de Accord, reclama urmareste interactiunea dintre diferite parti de masina ce se potrivesc perfect. Traseul urmat de piesele ce se ciocnesc este unul foarte complex iar impresia generala este de perfectiune. Wieden+Kenedy a dezvoltat o campanie de marketing in valoare de 6 milioane de lire sterline in jurul spotului “Cog” si a pieselor partenere “Sense” si “Everyday”. Reclama a avut un budget de productie de 1 milion de lire sterline, acontat de Partizan Midi-Minuit. Productia ce a durat sapte luni a fost regizata de Antoine Bardou-Jacquet, in timp ce post productia a fost realizata de The Mill. Rezultatul final de 120 secunde a fost vazut de catre publicul larg in 6 aprilie 2003 pe ITV.

Campania a inregistrat un real succes atat in ceea ce priveste raspunsul criticilor, cat si din punct de vedere financiar. Bineinteles, clientul a fost multumit de ultima parte. Situl Honda a fost mai accesat in cele 24 de ore de la aparitia spotului decat toate siturile competitorilor sai la un loc intr-o luna. Peste 250.000 de oameni au accesat mesajul prin intermediul televiziunii interactive in timp ce peste 10.000 de persoane au cerut o brosura despre Honda Accord sau un DVD cu spotul. Media a intampinat spotul cu efuziune. “The water cooler conversation of the year” au spus cei de la The Independent, in timp ce The Daily Telegraph il numea “certain to became an advertising legend”.

Costul ridicat al difuzarii spoturilor de 120 de secunde a insemnat ca versiunea full a spotului “Cog” a fost difuzata doar de cateva ori si asta doar in Marea Britanie, Australia si Suedia. In ciuda difuzarii sale limitate, spotul este privit ca unul dintre deschizatorii de drumuri si unul dintre cele mai influente din anii 2000. De fapt, este cel mai premiat spot din istoria advertisingului. Imaginea sa a fost totusi umbrita de acuzatiile de plagiat aduse de Peter Fischli si David Weiss, creatorii The Way Things Go din 1987.

In orice caz, spotul ramane o realizare minunata, unul dintre acele lucruri care te fac mandru sa fii publicitar, un adevarat termen de referinta pentru campaniile de succes ale viitorului.

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>