Pages Navigation Menu

Simplu, romanesc si eficient

Simplu, romanesc si eficient

maxresdefault 

            Ce apreciez cel mai mult la o reclama este autenticitatea. Foarte rar gasesti un spot care nu isi ridica in slavi produsul, ale caror personaje nu sunt actori frumosi, realizati si cunoscuti si atmosfera e fireasca. Exact astfel sunt reclamele la site-ul Mercador.ro. Le vom analiza mai departe  pe cele mai reusite.

1. Bormasina

Este geniala gaselnita cu vecinii care fac galagie, pentru ca fiecare dintre noi se regaseste in situatia respectiva. De  cate ori nu te-au enervat fie ca dau muzica prea tare, fie ca fac niste lucrari interminabile la apartament de parca ar darama toti peretii, fie ca urla cel mic, fie ca se cearta cate doua ore incontinuu? Iar ideea cu bormasina este foarte inspirata,  textul este simplu, autentic, iar pauzele si tonul sunt inteligent folosite si provoaca rasul. Decorul, tipic pentru apartamentele de bloc, inghesuit, cu multe lucruri, draperii visinii si obisnuitul tablou cu flori, nu face decat sa accentueze ideea de autenticitate.

2.Bicicleta

Haios este si acest spot, datorita povestii in sine, dar mai ales personajului: un tocilar simpatic, cu ochelari, slab si asa cum ne asteptam, fara prea multa conditie fizica. Ruptura logica insa, e de ce are nevoie de bicicleta? Am inteles ca vrea sa-si invite vecina in oras, iar aceasta face jogging si nu reuseste sa tina pasul cu ea. Dar nu era mai simplu sa sa trezeasca mai devreme si sa o astepte in fata blocului sau a usii? Sau sa-i invete traseul si sa o astepte undeva pe parcurs? Sa spunem totusi, in apararea reclamei, ca multi dintre noi avem tendinta de a ne complica inutil in anumite situatii si de a nu vedea cele mai la indemana solutii.

3.Smartphone-ul

Daca poti sa satirizezi si in acelasi timp sa-ti transmiti si mesajul, de ce sa n-o faci? Cam aceasta este deviza spotului cu tanara care vrea sa-si cumpere smartphone. Este bine gandita reclama pentru ca din orice parte a publicului faci parte, ajunge sa-ti placa. Daca nu te identifici cu personajul sesizezi ironia si apreciezi comicul spotului, iar daca te indentifici cu el, atunci iti place tocmai din aceasta cauza. Textul este foarte bun, dar jocul actritei nu se ridica la nivelul asteptarilor. Este o imitatie proasta a Sanzianei Buruiana (daca admitem ca acest lucru este posibil).

Sloganul intregii campanii (” Pune anunt pe Mercador si gasesti cumparator ”) este foarte previzibil, dar simplu si eficient. Face parte din sloganurile care-ti raman intiparite in minte, dar care nu-ti plac si le urasti tocmai pentru ca ti le tot amintesti. Opinia mea este ca puteau gasi ceva mai inspirat si mai adecvat.

Per total, campania este autohtona, fara pretentii, simpla si  cred ca apreciata de publicul tinta.

One Comment

  1. Am ras copios. Foarte buna analiza. Congrats!

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>