Pages Navigation Menu

Primii bani din acciza pe combustibil vor fi pentru autostrada Transilvania

Primii bani din acciza pe combustibil vor fi pentru autostrada Transilvania

silaghi-inspecteaza-autostrada-bucuresti-constanta-f5919_article-main-image

Primele fonduri din acciza pe combustibil introdusă la 1 aprilie vor fi folosite pentru finanțarea lucrărilor autostrăzii Transilvania, a declarat sâmbătă ministrul Transporturilor, Dan Șova.

‘Astăzi, aliniamentul autostrăzii este modificat, de la Târgu Mureș nu mai merge pe Sighișoara-Brașov și coboară pe Sebeș-Turda. Din aliniamentul vechii autostrăzi, singura parte pe care nu se va mai face autostradă este de la Târgu Mureș la Sighișoara și Brașov. În schimb, autostrada va coborî de la Turda spre Sebeș, pentru a se uni cu coridorul IV’, a explicat Dan Șova, citat de Agerpres in pagina electronica.

El a prezentat, pe tronsoane, situația existentă și demersurile care vor fi făcute.

‘Astăzi avem cei 52 km finalizați înainte de venirea noastră la guvernare. Avem tronsonul de 70 km, împărțit în patru, Sebeș-Turda; pentru tronsoanele 3-4 am dat ordinul de începere astăzi, urmând ca pentru tronsoanele 1-2 am zis eu că în maxim 50 de zile să dăm ordinul de începere. De la Gilău la Nădășel s-a dat ordinul de începere a lucrărilor încă din luna aprilie, pentru cei 9,6 km. Pentru tronsonul Suplacu de Barcău-Borș, cel care avea 52% grad de realizare, pot să vă spun că ieri 9 mai a fost trimisă documentația pentru licitația de lucrări pe cei 64 km și după 20 mai o să fie publicat în SEAP anunțul de licitație. Valoarea estimată este de 900 de milioane de lei. Este mai ieftină cu 200 de milioane de lei față de estimarea inițială. Estimăm data de începere a lucrărilor luna octombrie. Pentru Suplacul de Barcău-Borș este alocare bugetară repartizată pe trei ani, anul acesta avem alocată suma de 55 de milioane de lei. Are 24 de luni de realizare, deci va trebui să fie gata în septembrie-octombrie 2016′, a explicat Dan Șova.

El s-a referit și la celelalte tronsoane ale autostrăzii Transilvania.

“În afară de Suplacul de Barcău-Borș a rămas porțiunea de la Suplacul de Barcău la Nădășel, cei 93 km. Pentru această porțiune avem două tronsoane, de la Nădășel la Mihăiești, 16,8 km, unde avem un studiu de fezabilitate din 2012. Nu avem terenurile expropriate, dar avem contracte cu avocații. În prima săptămână a lui iulie vom publica în SEAP documentația de licitație. Estimez începerea lucrărilor la sfârșitul lunii noiembrie 2014 pentru tronsonul Nădășel-Mihăiești”, a spus ministrul Transporturilor.

Potrivit acestuia, există și dificultăți mari pe unele tronsoane.

Citeste mai mult pe Income Magazine

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>