Pages Navigation Menu

Piata romaneasca de publicitate va creste in 2014

Piata romaneasca de publicitate va creste in 2014

Dupa 5 ani de declin, piata romaneasca de publicitate va creste in 2014 cu 2,8%, conform Zenith Romania.

Mediul digital este partial responsabil pentru aceasta crestere, in ciuda faptului ca TV-ul continua sa atraga peste 60% din investitiile in publicitate. Zenith apreciaza ca, pana la sfarsitul anului, totalul investitiilor din media sa ajunga la 394 milioane de dolari.

slide2

Estimari anuntate de Zenith Romania:

  • mediul digital inregistreaza o crestere de 12%
  • mobile-ul este segmentul de publicitate cu cel mai mare progres. Publicitatea pe dispozitive mobile (inclusiv display, classified, search si in-app ads livrate pe smarthone si tableta) este sustinuta de cresterea gradului de penetrare a acestor dispozitive si de aparitia unor noi formate.
  • desi creste cu 30%, segmentul mobile are insa o pondere in continuare redusa (5%) din totalul investitiilor digitale, estimandu-se ca va ajunge la 6-6,5% pana la sfarsitul anului viitor)
  • tv-ul continua sa atraga cea mai mare parte a investitiilor in publicitate (63,9%). digitalul atrage 13,7%, iar mediul outdoor – 10,1%. 5,8% din investitiile de publicitate se duc la radio, 3,5% – la reviste, 2,6% – la ziare, iar 0,4% – cinema.

Cati bani, din totalul cheltuielilor de publicitate, se duc pe reclama pentru diverse tipuri de produse si servicii:

  • produse alimentare – 16,1%
  • medicamente si produse farmaceutice – 14,3%
  • FMCG non-alimentare – 11,5%
  • retail (incl. comert online) – 10,1%
  • telecom – 9,9%
  • media si divertisment – 4,9%
  • servicii financiare si de asigurari – 4,2%
  • bauturi alcoolice – 4,1%
  • auto – 3,2%
  • cosmetice – 3,2%
  • turism – 0,5%
  • produse de lux – 0,4%

Zenith despre evolutia pietei globale:

  • piata globala de publicitate va creste cu 5,3% in 2014, comparativ cu 3,9% in 2013
  • investitiile media la nivel global vor atinge 523 de miliarde de dolari in 2014
  • publicitatea online creste cel mai rapid: +17,1%. Principalele motoare de crestere pentru acest segment: formatele de publicitate imbunatatite care fac display-ul mult mai atragator si interactiv, programmatic buying.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>