Pages Navigation Menu

Istoria leilor de la Cannes. Partea I

Istoria leilor de la Cannes. Partea I

Ce isi doresc toti creativii din intreaga lume?
Intreaba orice agentie unde vrea sa ajunga si o sa iti spuna ca vrea lei afisati in sala de conferinte. Intreaba un creativ, fie el copy, art sau CD la ce viseaza si toti o sa spuna ca vor lei. Si nu bancnote ci de aur daca se poate. Sau ma rog, poleiti. Si cum sa nu isi doreasca daca Beigbeder numai despre asta scrie? Daca peste tot e proiectata imaginea ca o data ce ai primul leu restul vine usor? Pai daca ai primul leu nu o sa mai ridici un deget toata viata, o sa fii adus pentru prestigiu de agentii si remunerat ca atare.

award
Daca e adevarat sau nu, nu pot spune pentru ca nu am castigat unul. Si nu pentru ca nu mi-as fi dorit unul, ci pentru ca nici macar nu am meseria potrivita. Partea cu jobul de croaziera il cred insa. Am trecut pragul multor agentii care nu au mai impresionat cu nimic in ultimii 5-10 ani dar in a caror sala de conferinte sau la front desk nu mai aveai loc sa pui o carte de vizita. Trofee peste trofee, lei sau ingeri sau alte asemanatoare fiinte. Si totusi acele agentii cu campanii retrase de pe piata, cu clienti nemultumiti, cu oameni blazati trimit facturi de zeci, sute de mii, poate chiar de milioane. Faima se plateste, asa ca trebuie sa fie un sambure de adevar. Au avut o data o echipa creativa pe care au tinut-o sau nu si asta i-a facut mari.
Obiectul dorintei atator mii sau zeci de mii de creativi din intreaga lume este premiul acordat in cadrul “The Cannes Lions International Festival of Creativity”. Evenimentul ce dureaza 7 zile si in cadrul caruia sunt decernati “Leii”, are loc in fiecare an in “Palais des Festivals et des Congrès” in Cannes, Franta.
Cel mai mare festival de publicitate din lume atrage anual peste 11.000 de delegati din 90 de tari veniti sa vada nominalizarile si castigatorii, sa participe la seminarii, workshopuri si de ce nu, sa se distreze. Evenimentele includ o gala pentru deschidere, una de final si 4 ceremonii de premiere. Participanti sunt designeri si marketeri. Juriul festivalului cantareste anual valoarea a mii de creatii publicitare, 2012 fiind cel care detine recordul de inscrieri: 34.301 lucrari.
Festivalul a pornit in septembrie 1954 sub denumirea de The International Advertising Film Festival. Initial gazduit de Venetia, evenimentul a fost pornit de Screen Advertising World Association (SAWA), organizatie ai carei membri considerau ca publicitatea merita un eveniment similar festivalului de film de la Cannes. Prima editie a avut 187 de inscrieri din 14 tari. Leul din celebra piata San Marco a constituit inspiratia pentru trofeele acordate.
Dorind probabil tarmuri mai insorite, urmatoarele editii ale festivalului au migrat spre vest, mai intai Monte Carlo, apoi Cannes. Dupa aceea, evenimentul a oscilat intre Venetia si Cannes inainte de a se stabili definitiv in ultimul oras in 1984.

cannes_flags

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>