Pages Navigation Menu

Intoarcerea la normalitate

Intoarcerea la normalitate

coco-chanel-5

Preocuparea pentru vestimentatie a reprezentat o etapa importanta in emanciparea omului, in special in cea a femeii. Si, odata cu dezvoltarea economica a oraselor, in Europa apareau primele case de moda: Louis Vuitton Malletier, Chanel, Lanvin (Paris), Alfred Dunhill (Londra), Ermenegildo Zegna, Prada (Milano) sau Guccio Gucci (Florenta). Produsele acestora (haine, bijuterii, parfumuri) erau initial create pentru doamnele din inalta societate, insa venea o cerere tot mai mare din randul reprezentantelor clasei de mijloc. Astfel, atelierele de moda se vedeau nevoite sa angajeze niste persoane care sa le prezinte colectiile. Au apelat la domnisoare cat mai plapande si cat mai palide (atunci acela era etalonul frumusetii feminine), care erau supuse la cazne greu de imaginat (erau tinute ore in sir in picioare, li se strangea corsetul pana ramaneau fara aer, fiecare centimetru patrat al pielii le era acoperit de pudra de talc si erau deseori infometate sau chiar agresate daca luau in greutate). Din pacate, exigentele privind fizicul fetelor din lumea modei s-au perpetuat. Nu putine au fost situatiile in care doi centimetri sau un kilogram in plus se solda cu desfacerea contractului de munca. Tinerele erau astfel impinse catre obiceiuri care le afectau grav sanatatea: fumat, pastile pentru slabit, diete drastice, iar consecintele erau pe masura: anorexie, diabet, deshidratare, depresie.

Medici si militanti pentru drepturile omului au atras atentia asupra acestui subiect delicat in mass-media si se pare ca au avut succes. Prima prezentare de moda cu persoane iesite din tiparele 90-60-90 s-a desfasurat in Statele Unite, unde celebrul brand de lenjerie intima Victoria’s Secret avea sa invite pe podium cateva actrite si modele retrase din activitate. La final, organizatorii au precizat: “Am vrut sa aratam ca frumusetea nu tine cont de varsta sau de dimensiuni. Sanatatea si fericirea sunt principalele atuuri ale unei femei frumoase.”

Anul 2013 a consemnat mai multe premiere in acest sens:

-          Retailerul suedez H&M a preferat sa recurga, pentru promovarea colectiei de vara, la serviciile unor femei cu dimensiuni corporale cat se poate de normale, ca Jennie Runk sau Beyonce Knowles;

Jennie Runk H&M 2

-          Eden Miller, designer la Cabiria Style a lansat in cadrul New York Fashion Week (din luna septembrie) o linie dedicata reprezentantelor sexului frumos cu forme ceva mai voluptoase. Primita cu aplauze, zambete si chicoteli, aceasta a punctat: “E frumos sa simti cu adevarat bucurie la un show de moda!”;

Colectia Eden Miller

-          Prestigioasele reviste Vogue Italia si Elle au introdus noi sectiuni – intitulate “VCurvy” si “Special Rondes” – unde veti gasi materiale despre modele de succes, cu forme, precum Ashley Graham, Tara Lynn (coperta acestei luni pentru Elle Spania) sau Amy Lemons (coperta Elle Quebec din luna mai).

Amy Lemons

Acest pas de intoarcere la normalitate este unul istoric, deoarece mesajul este cat se poate de clar: industria modei incepe sa iasa din carapacea vanitatii si a intangibilului si doreste sa isi canalizeze eforturile catre femeia de rand (iubita, mama, sora sau colega), adevarata eroina a societatii noastre, cea care ar merita, in general, mai multa consideratie.

Foto: www.fetelestiu.ro ; www.vogue.it ; www.modamadison.com .

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>