Pages Navigation Menu

Google printre noi

Google printre noi

anigif_enhanced-buzz-1002-1380123137-13

 

Fara indoiala, imaginea de mai sus este cea mai usor de recunoscut pagina de pe internet. Uitati-va bine la ea pentru ca exista posibilitatea ca nepotii nostri sa nu o mai vada. Pana in anul 2023, Google va fi cel mai probabil o companie foarte diferita. Se va concentra probabil pe gasirea de solutii la probleme greu de rezolvat, cum ar fi transportul si asistenta medicala. Google vrea sa vindece boli si sa umple drumurile cu masini care se conduc singure. 

Compania, care a inventat publicitatea on-line moderna, ​​a incasat 39 miliarde dolari, venituri din publicitate, in acest an  si este mai  puternica, profitabila, si sanatoasa ca niciodata. In prezent, Google este o entitate mare, complicata, cu proiecte diverse, de la masini care se conduc singure pana la cel mai de baza e-mail. Ce au cele doua in comun? Toate programele sale, mari sau mici, sunt subventionate intr-un fel de anunturi de cautare si de cuvinte cheie. Oricare ar fi viitorul, urmatorul proiect extrem de ambitios al lui Google – lansare unei nave spatiale pe luna – care va functiona in acelasi mod, numai ca de data aceasta finantata de cel mai valoros bun, practic neexploatat: hartile.

enhanced-buzz-26351-1380122771-26

Unul dintre cei mai vechi investitori in era spatiala, Google a bagat considerabil bani pentru a dezvolta cel mai detaliat si si mai precis set de harti din istoria umana. Hartile sunt realizate cu ajutorul dronelor de recunoastere, camerelor instalate in autovehicule si imagini din satelit. Asta reprezinta Google Maps, dar in loc sa indexeze pagini web, indexeaza tot ce ne inonjoara la un moment anume. Michael Boland, senior analyst a spus ca “Noul camp de lupta in cautari va fi ceva care este mai mult pe baza de harti, si exista implicatii comerciale clare pentru ca Google sa fie in masura sa spuna unde este o anumita persoana la un moment dat. Este forma finala de marketing.” Ganditi-va in felul urmator: cu cantitateal cea mai mare de informatii cu caracter personal si 15 de ani de date de cautare si indexare,  compania “stie” aproape orice despre oricine. Google a construit cea mai formidabila masina a existentei umane. Pentru cei care urmariti serialul “Person of interest”, totul prinde contur.

Si lucrurile nu se opresc aici. Recent, Google a lucrat pentru a extinde harti interioare. O cautare rapida pentru IKEA  dezvaluie nu numai locatia fizica a magazinului, dar si un plan detaliat al depozitului. Stim ca ai fost la magazin pentru o lampa noua. De ce nu treci pe culoarul 5,  lampile sunt la jumătate de pret azi.

Acestea fiind spuse, este greu de ignorat potentialul Maps.  Marimea de neegalat al detaliului unui produs, combinat cu o incredere tot mai mare in harti si a datelor de localizare de catre un numar tot mai mare de utilizatori de telefonie mobila este prea frumos pentru a fi o coincidenta. Cautarea traditionala a ajuns sa scada putin cate putin, pentru ca Google a gasit inlocuirea acesteia.  Dar, asa cum vom incepe sa ne prelungim timpul nostru in fata unui computer sau laptop sau smartphone, Google pare a fi gata sa joace acelasi rol in navigarea noastra fizica asa cum a facut-o cu internetul.

Sursa: buzzfeed.com

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>