Pages Navigation Menu

Generaţia Z: două miliarde de tineri “mutanţi”, în simbioză cu universul digital

Generaţia Z: două miliarde de tineri “mutanţi”, în simbioză cu universul digital

1280--Gen-Z-kid-with-new-tech

Peste două miliarde de tineri – grăbiţi, pragmatici, independenţi şi încăpăţânaţi – trăiesc într-o simbioză perfectă cu universul digital şi alcătuiesc “Generaţia Z”, se afirmă într-un studiu realizat recent de sociologii americani şi europeni.

Viteză?- Da! Răbdare – Nu! Reţele de socializare? – Da! Cărţi – Nu! Ambiţie? – Da! Obedienţă – Nu! Jocuri video? – Da! Sport? – Nu! Acestea sunt caracteristicile principale ale “Generaţiei Z”, grăbită, pragmatică, independentă şi încăpăţânată. Aproximativ două miliarde de tineri născuţi după anul 1995 au crescut odată cu internetul şi sunt decişi să îşi construiască o viaţă în corelaţie cu acesta, departe de codurile şi aspiraţiile predecesorilor lor. Sunt nişte “mutanţi”, spun unii dintre oamenii de ştiinţă, fascinaţi de fuziunea aproape completă a acestor tineri cu universul digital.

Computer-child

Navighează pe mai multe ecrane, uneori simultan, şi sunt obişnuiţi cu “tot, imediat, peste tot”. Li se pare normal să plătească foarte scump pentru a cumpăra cel mai recent model de telefon inteligent, dar li se pare la fel de natural să obţină gratuit, cu un simplu clic, un film sau un cântec. Consideră depăşite codurile adulţilor, mai ales cele referitoare la gen, apreciază mărcile “rebele” şi se informează înainte de toate de pe reţelele de socializare, afirmă autorii unor studii realizate în Europa şi Statele Unite de mai multe companii majore, precum BNP şi Ford Motor, care încearcă să identifice mai bine profilul viitorilor clienţi.

Potrivit studiilor lor, aceşti tineri, cu vârste cuprinse între 13 şi 20 de ani, se consideră “lipsiţi de prejudecăţi” şi “inventivi”, dar recunosc în acelaşi timp că sunt “nerăbdători” şi “încăpăţânaţi”.

Potrivit fr.news.yahoo.com, idolii lor sunt vedete de pe internet, precum comentatorul suedez de jocuri video PewDiePie, considerat cel mai mare star în acest domeniu de pe YouTube.

Obişnuiţi cu ghidurile video (“tutoriale”) pe YouTube, autodidacţi în tot ceea ce priveşte domeniul high-tech deoarece părinţii lor sunt complet depăşiţi, tinerii din generaţia Z au integrat “autoînvăţarea permanentă”, cu atât mai mult cu cât au asistat deja la dispariţia mai multor tehnologii. Începând cu vechile casetofoane şi magnetofoane, abandonate în debaraua cu vechituri a familiei, la fel ca aparatele de radio, CD-uri şi DVD-uri, deoarece în lumea lor totul se face online. Pe internet, ei au văzut deja absolut tot, de la violenţă şi până la pornografie.

Aceşti tineri petrec mai mult de trei ore pe zi în faţa ecranelor lor, potrivit cabinetului american Sparks and Honey, care consiliază firmele în legătură cu evoluţiile societăţii. “Tinerii Z” suferă de “FOMO” (“Fear of Missing Out”/ “Frica de a nu pierde ceva”) şi detestă ideea de a nu fi conectaţi la internet.

Copii ai crizei economice, “tinerii Z” au criterii bine definite în ceea ce priveşte alegerile profesionale. În Franţa, la un salariu egal, 25% ar alege compania care oferă cel mai mare grad de distracţie, 22%, compania care este cel mai inovatoare şi 21%, compania cu cel mai ridicat nivel de etică. Dorind să aibă un impact în lume, “tinerilor Z” le place ideea voluntariatului, practicat deja de un sfert dintre cei cu vârste cuprinse între 16 şi 19 ani din Statele Unite, potrivit unei analize realizate de cabinetul Sparks and Honey.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>