Pages Navigation Menu

Fashion Logo-uri celebre

Fashion Logo-uri celebre

Colectiile si campaniile se schimba odata cu sezonul, in timp ce logo-ul ramane, pe sacose, pe vitrinele magazinelor, pe website-uri, pe canalele de social media, pana cand designerul decide ca o schimbare este necesara. Prin analiza logo-ului unui brand pot fi deduse foarte multe particularitati ale brand-ului.
Céline de Peter Miles (2008)

Colaborarea designerului Phoebe Philo cu casa de moda franceza a inceput in 2008, modul acesteia de abordare rasfrangandu-se si asupra logo-ului. Dorinta acesteia a fost ca brandul Céline si implicit logo-ul, sa fie simple, puternice si influente. Peter Miles, art directorul de la New York a declarat: „ Nu cred ca am mai lucrat vreodata cu cineva atat de atent la detalii precum Phoebe. Vede lucrurile microscopic, sugerand ajustari de 2 mm sau mutari de 3 mm, insa mereu pentru motive intemeiate.”
POZA1
Casa de moda Céline a fost fondata in 1945 de catre cuplul Richard si Céline Vipiana, fiind initial conceputa ca o afacere destinata crearii incaltarilor pentru copii. Primul logo al firmei a fost un elefant rosu creat de Raymond Peynet. In 1967, compania si-a deschis primul magazin pe St.-Germain des Prés si a lansat prima colectie de imbracaminte sportiva eleganta pentru femei si logo-ul cabalin, bazat pe o gravura gasita de Richard Vipian in Manualul de Arta Publicitara Timpurie. In 1973, logo-ul „Blazon Chaine” a fost creat, acesta fiind reprezentat de doua litere „C” separate de un design complex. Logo-ul utilizeaza aceeasi abordare back-to-back ca si logo-ul Chanel. In momentul de fata, elefantul, calul si cei doi „C” nu mai sunt folositi.

POZA2
( Logo-ul din 1967)
In 2005, desginerul tipografic Hannes Famira a fost angajat de Peter Miles pentru a crea un tip de font personalizat pentru designul corporativ al brandului Céline. Logo-ul este bazat pe un font numit Semplicità, creat de designerul italian Alessandro Butti, aflat la conducerea turnatoriei Studioului Artistic(Studio Artistico). Famira a realizat corectii vizuale in stilul Semibold pentru ca ponderile stilurilor fontului Semplicità deveneau de la a fi deschise la a fi foarte inchise, cauzand probleme de contrast pentru instantele interpolate.

POZA3
(stiluri ale fontului CÉLINE realizate de Farima Hannes)
In 2009, Peter Miles a continuat lucrul asupra logo-ului fiind coordonat de Philo. Aparent simplu, logo-ul iese in evidenta prin puterea detaliilor, inclusiv prin umbrele subtile, fapt recunoscut si de publicatia New York Times.
Un tricou pe care era imprimat logo-ul „CÉLINE PARIS”, scris de mana, a aparut in colectia Philo’s Resort in 2012, fiind purtat mai tarziu de Rihanna. In momentul de fata, nenumarate versiuni contrafacute sunt disponibile pe scara larga.

 

Yohji Yamamoto de Yohji Yamamoto (1988)
Semnatura lui Yamamoto a fost creata in 1988 de Yohji in persoana. Initial, desenata cu creta, aceasta a marcat deschiderea magazinului Aoyama, primul lui boutique din Tokyo. Utilizand o paleta monocromatica, literele „Y” supradimensionate, panta stilistica si exagerarea liniei ce trece prin litera „T, s-a dorit ca logo-ul sa exprime stilul elegant si scultural de creare a hainelor a lui Yamato, cat si estetica japoneza noir.
POZA4
Yves Saint Laurent de Adolphe Mouron Cassandre (1961)
Pictor de origine ucrainiana-franceza, artist de postere comerciale si designer de font, Adolphe Mouron Cassandre a realizat logo-ul iconic „YSL” in decembrie 1961 in timp ce Yves era la conducere. Nascut in 1901, Cassandra a fost foarte mult influentat de cubism si suprarealism si a creat un numar de fonturi inclusiv Bifur in 1929, Sans Serif, Acier Noir in 1935 si Peigot in 1937 dar si postere si coperte frapante pentru Harper’s Bazaar.
Logo-ul creat de Cassandra pentru brandul Yves Saint Laurent, presupune utilizarea celor trei initiale intr-un aranjament vertical si a fost utilizat de casa de moda de peste 4 decenii, executat de obicei intr-un negru sau auriu izbitor. Logo-ul este simbolul domniei lui Stefano Pilati in cadrul casei de moda, aparand ca un punct central in cadrul campaniilor de advertising si in designul creatiilor sale.

POZA5

Odata cu numirea lui Heidi Slimane in martie 2012, s-a decis ca mandatul acesteia sa fie marcat de o schimbare a numelui si a logo-ului: Saint Laurent Paris, ce urma a fi utilizat in paralel cu logo-ul lui Cassandre.
In 1966, casa de moda, producand numai haute couture, a debutat cu haine ready-to-wear, sub denumirea „Saint Laurent Reive Gauche”, cu un logo cu patretele orange si roz, creat de Yves in colaborare cu designerul de parfumuri Pierre Dinand. Slimane intentioneaza sa utilizeze o parte din fonturile si nomenclatura din acea perioada.
Lacoste by Peter Saville (2013)

Fondat in 1933, Lacoste utilizeaza imaginea unui crocodil verde drept logo. René Lacoste, co-fondatorul companiei, a fost poreclit de catre admiratori „Crocodilul” din pricina tenacitatii sale pe terenul de tenis. Desi compania sustine ca este prima care a imprimat numele brandului pe partea exterioara a articolelor de imbracaminte, logo-ul „Jantzen girl” a aparut pe partea exterioara a costumelor de baie Jantzen Knitting Mills’ la inceputul anului 1921. In 2003, o disputa indelungata intre Lacoste si compania de articole sportive Crocodile Garments din Hong Kong, a fost incheiata. In acel moment, Lacoste utiliza ca logo un crododil indreptat spre dreapta (inregistrat in Franta in 1933), in vreme ce compania din Hong Kong utiliza ca logo un crocodil indreptat spre stanga (inregistrat in cateva tari din Asia in 1940 si 1950). In cele din urma, s-a decis ca brandul Crocodile sa isi schimbe logo-ul, pielea crocodilul devenind mai solzoasa, ochii mai mari si coada fiind ridicata.
POZA6
In 2013, odata cu aniversarea de 80 a ani a brandului Lacoste, designerul grafic Peter Saville a fost ales pentru a crea un nou logo, reinterpretand faimosul logo pentru o serie de tricouri speciale de polo. A realizat o serie de reprezentari ale reptilelor si desi logo-ul a fost mentinut la aproximativ aceeasi marime si forma, cateva design-uri au o nota mai pronuntata de abstractiune.

POZA7
COMME des GARÇONS PLAY de Filip Pagowski (2002)

Linia PLAY a fost lansata in 2002, fiind descrisa ca „un semn, un simbol, un sentiment”. Logo-ul a fost creat de artistul polonez Filip Pagowski, care l-a contactat initial pe Rei Kawakubo, fondatorul COMME des GARÇONS, aratandu-i o serie de poze de la prezentari de moda. Aparitia inimii in cadrul logo-ului s-a intamplat, precum a marturisit Pagowski „simultan”, el si Rei Kawakubo fiind fiecare influentat de munca celuilalt: „Imi amintesc lucrand la ceva…fara legatura cu un proiect anume. Am avut dintr-o data ideea unei inimi rosii cu o pereche de ochi. Am desenat-o pe loc si deja aveam in fata primul draft.”
POZA 8
Logo-ul utilizeaza majuscule, iar logo-ul original COMME des GARÇONS este pozitionat vertical; in cadrul liniei vestimentare PLAY, logo-ul se afla sub cuvantul PLAY curbat, ceea ce il face mult mai distractiv. Logo-ul a aparut pe multe produse de la lansarea sa, de la tricouri, pana la pulovere si cutii de Coca-Cola.

Sursa: www.anothermag.com;
Sursa foto: www.forum.purseblog.com; www.vipxo.com.uk; www.ciaranolandesigns.blogspot.com; www.anothermag.com; www.vamped91.wordpress.com; www.downloads.open4group.com; www.brandandcelebrities.com;

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>