Pages Navigation Menu

Cum sa va mentineti creierul sanatos

Cum sa va mentineti creierul sanatos

brain

Creierul reprezinta pupitrul de comanda al fiecarui organism si este implicat in absolut toate activitatile pe care le desfasuram in mod constient sau inconstient (functionarea altor organe, procesarea hranei, reglarea energiei sau a temperaturii corpului, etc.). Cu toate ca s-au realizat progrese remarcabile in domeniul medicinei si comunicarii, oamenii ignora sa isi ajute mintea sa functioneze in parametri optimi. Din pacate, aceasta poate pierde pe parcursul unei zile chiar si 85.000 de neuroni.

Principalele metode de stimulare a activitatii si sanatatii cerebrale sunt:

Alimentatia

Este recomandata o dieta bogata in acizi grasi esentiali Omega-3. Aceste grasimi se fixeaza la nivelul celulelor si se spune ca ar da nastere unor neuroni aditionali. Surse naturale: somon, ton, nuci, germeni de grau.

Protectorii creierului sunt antioxidantii (se afla in prune uscate, broccoli, spanac, fructe de padure), iar cel mai important reprezentant este lecitina, care ajuta la concentrare, la memorarea informatiilor si la combaterea oboselii. Semintele de susan, floarea soarelui si galbenusul de ou sunt alimente in care gasim lecitina.

In  capacitatea de concentrare, un rol important il au si vitaminele din complexul B, fierul (ficat, ou, peste, mazare) si magneziul (spanac, orez, banana).

Consumati cat mai multe fibre (cereale, fructe uscate), deoarece acestea sunt numite “combustibilul creierului”.

Hidratarea

Pentru a avea o energie mentala normala, este bine sa beti doi-trei litri de lichide zilnic.

Activitati benefice

Meditatia, dansul si muzica, invatarea unor lucruri noi, exercitiile fizice, socializarea sau activitatea sexuala regulata va ajuta sa aveti un creier sanatos.

Contraindicatii

Drogurile, fumatul, o cantitate mai mare de doua cesti de cafea pe zi sau alcoolul sunt excitanti care tulbura activitatea cerebrala.  Este demonstrat stiintific ca oamenii care fac astfel de excese au un creier mai putin dezvoltat.

Stressul, negativismul, odihna insuficienta se afla si ele pe lista inamicilor.

Nu in ultimul rand, trebuie redusa cantitatea de branzeturi, deoarece contin tiramina (o substanta ce favorizeaza migrenele) si de dulciuri (duc la lipsa de concentrare si hiperactivitate).

Foto: world.edu

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>