Pages Navigation Menu

“Cum sa devii un brand” – o noua abordare a personalitatii in Atelierele de idei Unica

“Cum sa devii un brand” – o noua abordare a personalitatii in Atelierele de idei Unica

bun unicaLuni 28 aprilie 2014, incepand cu ora 18:30, intr-o sala cocheta de conferinte a hotelului Epoque din Bucuresti, invaluita in culoarea fardurilor Avon, aroma de cafea, tinute si parfumuri fine si-au dat intalnire in Atelierele de idei Unica, editia a VII-a, doamne si domnisoare pentru a discuta despre Personal Branding. Invitatele revistei Unica au fost: Cristina Stanciulescu- publisher Ringier Romania, Cristina Bazavan- jurnalist, Iuliana Tudor- prezentator TV si Adela Popescu- actrita.
Joe Marconi in lucrarea sa “Public Relations. The Complete Guide” (2004) , lucrare publicata si in Romania la editura Polirom in 2007, preciza ca brandingul este un concept care se potriveste relatiei business-to-consumer. Reactiile rationale, emotionale sau psihologice pe care le au consumatorii individuali fata de un produs reprezinta configurarea brandului ca o suma de imagine, reputatie si spectacol (p. 365).
Invitata Cristina Stanciulescu face indirect apel la acest amestec de imagine, reputatie si spectacol si deschide seara prelegerilor, invocand zece atribute pe care trebuie sa le aiba o persoana care vizeaza sa devina un brand: notorietate, autenticitate, integritate, constanta (daca emite un mesaj in public trebuie sa il mentina), tenacitate, specializare, autoritate, unicitate si relevanta pentru societate, bune intentii si performanta. Precizeaza ca publicul creeaza feedback-ul, iar brandul personal se construieste pe imaginea care cuprinde toate aceste atribute precum o aura in jurul personalitatii.
Demarcatia intre a fi vedeta si a deveni un brand este evidenta prin faptul ca exista si branduri false al caror timp de viata este foarte scurt. Nu este suficient sa fii notoriu daca nu esti unic, integru, tenace, daca nu performezi sau nu ai bune intentii in activitatile intreprinse. Publicul este cel care judeca si amendeaza greselile.
Stim despre brand ca are valoare si rezistenta atat vreme cat traieste in mintea consumatorului. Lucrarea “Brand Inmortality. How brands can live long and prosper” sub semnatura autorilor Hamish Pringle si Peter Field, aparuta in 2008, publicata la noi la editura Polirom in 2011, aduce in discutie natura brandingului, evolutia, longevitatea si decaderea sa, dar si eternitatea daca marca este gestionata intr-un mod profesionist.
Jurnalista Cristina Bazavan a prezentat punctul forte al brandingului personal: unicitatea serviciilor prin identificarea unei nise in care sa fii specialist si a indemnat catre socializare (“networking”).
Lucrarile studiate si intalnirea de la Atelierele de idei Unica m-au convins ca indiferent daca vorbim de o marca, un brand personal sau un produs, valoarea si elasticitatea lor sunt ca o promisiune care persista in mintea individului. Fara un consumator care sa il critice sau sa il valorizeze, brandul nu exista

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>