Pages Navigation Menu

Cultul luxului

Cultul luxului

Emanciparea femeii a insemnat un moment crucial in istoria omenirii, iar prezenta tot mai accentuata a doamnelor si domnisoarelor in societate, multitudinea de roluri pe care acestea erau nevoite sa le joace in viata de zi cu zi a creat oportunitati de afaceri excelente pentru comerciantii de bunuri si servicii destinate acestui segment. Printre norocosi s-a numarat si industria de marochinarie, care a inflorit intr-o perioada scurta, mai ales datorita gentilor/posetelor. Aceste obiecte s-au dovedit a fi parteneri de nadejde pentru femei in orice situatie (la serviciu, pe strada, la petreceri), astfel ca se crease o simbioza, pe care atelierele de productie au speculat-o la maxim.

Pasul urmator a fost diversificarea si personalizarea – clientele putandu-si alege materialul, culoarea, masura, imprimeul – asadar tranzitia de la un articol cat se poate de banal la unul adulat (care marca acum statutul social, originalitatea, eleganta) a fost cat se poate de facila. Cultul posetei era unul la care femeia aderase de buna voie.

Si, pentru ca fiecare cult are idolii sai, va voi prezenta cele mai de succes modele de genti de dama:

Chanel-2.55-(Large)1. Chanel 2.55. Acest nume straniu semnifica, de fapt, data la care celebra casa de moda o lansa pe piata (februarie 1955).

Gabrielle “Coco” Chanel si-a intitulat creatia “un omagiu adus femeii moderne”, sursele de inspiratie fiind cat se poate de diverse (uniforma cazona, lumea echitatiei, arhitectura). Designul elegant, geometric, calitatea materialelor si a executiei au plasat 2.55 in “Top 10 obiecte iconice de moda din toate timpurile”.

Dintre posesoarele de marca le amintim pe Kylie Minogue, Alanis Morissette, Katy Perry, Keira Knightley, Emma Watson sau Jessica Alba.

Pret: incepand de la 3.000 euro.

2. Hermes Birkin. In anul 1981, Jean-Louis Dumas, director al gigantului Hermes, calatorea de la Paris catre Londra. Locul sau din avion a fost rezervat langa cel al actritei Jane Birkin. Pe parcursul zborului, Jane i-a marturisit ca nu a gasit inca o geanta satisfacatoare, iar asta la motivat teribil pe Dumas.

Trei ani mai tarziu, Hermes a scos pe piata modelul Birkin, care s-a bucurat de un succes rasunator.

Este cunoscuta si ca “Diamantul”. Cauzele: calitatea exceptionala si pretul considerat de multa lume ridicol (intre 5.000 si 100.000 de euro, in functie de materialul folosit). Insa pe vedete precum Cate Blanchett, Lady Gaga, Victoria Beckham sau Naomi Campbell acest detaliu nu le-a descurajat.

Louis-Vuitton-Speedy-(Large)3. Louis Vuitton Speedy. Fara indoiala decanul de varsta al acestui top (comercializat de la inceputul anilor ’30), Speedy a aparut ca o variatie a modelului Noe, folosit pentru transportarea in siguranta a sticlelor de sampanie. Trebuie precizat ca procesul de fabricatie a ramas neschimbat (toate operatiile sunt handmade), probabil de aceea brandul cu monograma LV este printre cele mai apreciate.

In grupul admiratoarelor lui Speedy le putem include pe Audrey Hepburn, Miley Cyrus, Steffi Graf sau Angelina Jolie.

Pret aproximativ: 1.000 euro.

Gucci-ConstanceJackie-O-(Large)4. Gucci Constance/Jackie O. Societatea florentina Gucci si-a cladit vastul imperiu plecand de la un atelier de pielarie. Tocmai de aceea, a tratat cu mare seriozitate fiecare bun obtinut prin acest mestesug. In anii ’60, in magazinele din Italia isi facea aparitia o noua realizare, Constance. Jackie Kennedy Onassis, aflata in Europa, a vazut-o si a fost dragoste la prima vedere. Curand cele doua erau de nedespartit (fapt confirmat de aproape toate fotografiile din acea vreme). Aceasta conexiune a dus la trecerea numelui oficial pe plan secund. In limbaj popular devenise “geanta Jackie”. Reprezentantii grupului toscan nu s-au aratat deranjati de aceasta schimbare. Aveau o datorie morala fata de fosta doamna JFK.

Astazi se gaseste intr-o varietate de culori si marimi si poate fi socotita drept un bilet de intrare intr-un club select (alaturi de fosta prima doamna a Statelor Unite, de Nicole Scherzinger sau de Salma Hayek). Costul este de minim 1.300 de euro. 

5. Lady Dior. Christian Dior a uimit intotdeauna prin simplitate si rafinament, iar poseta Lady Dior, aparuta in anul 1995 e un exemplu elocvent.

A cucerit instantaneu femeile din inalta societate (Printesa Diana, Printesa Charlene de Monaco, Mila Kunis, Anne Hathaway, Jennifer Lawrence), care au platit pentru acest hatar suma de 3.000 de euro. Mais, la noblesse oblige!

Longchamp-Le-Pliage-(Large)6. Longchamp Le Pliage. Povestea conceptului “Le Pliage” seamana izbitor cu cea a Cenusaresei (de la origini modeste la culmile gloriei). Startul a fost dat de o idee a unui angajat Longchamp, pusa in practica in 1975: sacosa pliabila (de aici si numele). Nimeni nu ar fi banuit ca 18 ani mai tarziu, “Le Pliage” urma sa devina regina balului (de departe, cel mai vandut model in Franta) si ca va sta la bratul ducesei de Cambridge (Kate Middleton), al Madonnei sau al unor modele precum Kate Moss sau Claudia Schiffer.

In cazul acestei genti, pretul este ceva mai pamantean (aproximativ 400 euro);Mulberry-Alexa-(Large)7. Mulberry Alexa. Pe strazile din Londra, piesele Mulberry sunt de mult timp o prezenta constanta, gratie stilului britanic – practic, robust, clasic. Una, insa, s-a dovedit o adevarata mina de aur. Totul a inceput in ianuarie 2010, cand vedeta TV, Alexa Chung a fost fotografiata purtand un Elkington, o servieta masculina, iar Emma Hill, directorul de creatie, a hotarat sa schiteze ceva inspirat din acest look. Ce a rezultat? Un best seller. In prima saptamana s-au dat 380 de bucati (cu 750 de lire sterline una, in plina criza economica). Maggie Gyllenhaal, Jennifer Lopez sau Nina Dobrev se afla si ele pe lista fericitelor posesoare

Fendi-Baguette-(Large)8. Fendi Baguette. Uni sau multicolora, confectionata din piele de piton sau cu cristale aplicate, poseta lansata in 1997 a iscat o adevarata isterie in randul publicului feminin (Sarah Jessica Parker, Rihanna, Sharon Stone, Adriana Lima, Nastassja Kinski sau Catherine Zeta-Jones fiind cateva exemple) si reprezinta si azi unul din stalpii de rezistenta ai casei italiene.

Pret: de la 1.000 de euro.

9. Yves Saint-Laurent Muse. Sofisticata, versatila si recognoscibila, Muse si-a inceput epopeea in 2005. De atunci, Heidi Klum, Kate Moss, Sofia Vergara si alte doamne din lumea intreaga apreciaza aceasta opera de arta.

 Pret: incepand cu 950 de euro.Balenciaga-City-(Large)10. Balenciaga City – Cristobal Balenciaga a fost un geniu in lumea modei, “maestrul tuturor” (cum il numea Dior). Spectaculos, inovator, insa foarte exigent, Balenciaga a stiut sa isi aleaga foarte bine oamenii alaturi de care lucra (Oscar de la Renta, Emanuel Ungaro,  Hubert de Givenchy), iar prin aceasta stacheta ridicata si-a castigat credibilitatea in randul consumatorilor. Desi poate fi descrisa drept o geanta de zi, cu accente rock (tinte, catarame, franjuri), City a respectat intru totul crezul firmei, standardele inalte, iar acest fapt le-a determinat pe Kim Kardashian, Beyonce Knowles, Christina Aguilera, Vanessa Hudgens, Nicole Richie sau Hilary Duff sa se transforme in adevarate colectionare ale acestui model. Bineinteles, pretul nu este unul mic (900 de euro), dar “obrazul subtire cu cheltuiala se tine”.

Foto: www.blog.hauteclassics.com (1); www.hermes.birkinbag.net (2); www.louisvuitton.com (3); www.meltyfashion.fr (4); www.dior.com (5); www.wonderwoman.intoday.in (6); www.mulberry.com (7); www.baguette.fendi.com (8); www.ireneccloset.com (9); www.theshoulderstrap.com (10).

 

 

 

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>