Pages Navigation Menu

Ce poti face pentru clientii cu bugete mici? (Partea I)

Ce poti face pentru clientii cu bugete mici? (Partea I)

poza_buna_articol_energie_-_certificate_albe_0

Orice companie se poate promova eficient, cu bugete de milioane de euro sau cu cateva sute. Depinde doar de cat de bine administrezi acest buget.

Bineinteles, exista diferente majore in functie de profilul si domeniul de activitate al fiecarei companii. Nu poti recomanda aceleasi metode unei companii care se adreseaza unor alte companii, uneia care se adreseaza end user-ului. Inainte de orice, trebuie evaluate situatia companiei, profilul ei, serviciile sau produsele oferite si mai ales targetul sau. Publicul tinta este extrem de important si trebuie intotdeauna creat un profil atent. Ideal ar fi sa stii ca tu te adresezi Ioanei de 28 de ani, necasatorita, ce lucreaza intr-o companie din domeniul financiar intre 09.00 si 20.00 (sa fim seriosi, cateodata Ioana scapa la 23.00) si locuieste intr-o garsoniera. Conduce o masina luata in leasing si de obicei citeste revista Tabu iar la serviciu intra la pranz pe facebook. Povestea poate continua dar asa in detaliu ar trebui sa iti cunosti publicul tinta pentru a ii putea oferi un mesaj personalizat exact la ora si in locul in care stii ca o sa fie.

Pentru ca nu putem propune metode de comunicare pentru toate mediile o sa incerc sa recomand cateva cu o oarecare doza de aplicabilitate mai generala.

In primul rand trebuie sa te asiguri ca din punct de vedere al brand ID-ului lucrurile stau bine. In caz contrar pot fi facute propuneri de facelift pentru logo, site, etc.

Apoi trebuie sa te asiguri ca firma client comunica corect pe internet. Daca nu are site trebuie construit de urgenta, daca are, informatia trebuie corect structurata astfel incat sa fie optimizata pentru motoarele de cautare.

O data asigurati acesti pasi, poti incepe comunicarea pentru un buget redus.

Abonament de comunicate de imagine- postarea frecventa, recomand o medie de 1 pe saptamana pentru a nu fi prea agresiv, de informatii despre companie. Informatiile diseminate pe situri de comunicate de presa si stiri pot ajunge usor pe pozitii sus in Google si pot contribui la o imagine pozitiva a companiei pe internet. Jurnalistii si potentialii parteneri vor gasi usor informatii despre compania ta.

Cont de Facebook- un cont de Facebook bine administrat nu este o jucarie ci poate deveni un bun instrument pentru PR, marketing si vanzari. O data ce ai ajuns la cateva mii de likeuri poti posta promotii, concursuri, stiri despre companie, toate acestea crescand traficul pe situl companiei.

Cont de Twitter- de ce nu, ce se intampla pe Fb se poate intampla si pe Twitter sau alte instrumente social media.

Forumuri- de multe ori, cand un potential comparator cauta un produs pe internet nu o sa verifice numai informatiile despre acel produs postate pe situl companiei care il vinde ci va cauta si alte pareri. Acestea se gasesc pe forumuri. Nu spunem sa mintiti atunci cand vine vorba despre un produs dar se pot oferi informatii utile, corecte despre proprietatile produsului, despre locul in care il poti gasi pana la informatii despre modalitatile de plata. Metode de postare sau de adresare sunt multe aici si o sa le acoperim intr-un alt articol.

Blog- ajuta-ti situl sa creasca in Google! Porneste un  blog de companie cu multe trimiteri catre site si scrie frecvent articole cu continut original. Va oferi informatii suplimentare jurnalistilor si potentialilor parteneri si te va ajuta sa cresti “in ochii” motoarelor de cautare.

Campanii CPC- daca banerele clasice vandute la mia de afisari sunt scumpe si nu ofera garantia expunerii clientului la mesaj, CPC-urile inseamna “you get what you paid for”. Platesti doar pentru clickurile date de potentialii clienti pe banerul tau. Trafic mai mare pe situl tau deci sanse mai mari de a vinde produsele si serviciile. Asta daca ti-ai organizat corect informatia pe site si ai plasat linkul potrivit in spatele banerului.

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>