Pages Navigation Menu

Ce nu mai fac angajatorii, doar ca sa-si tina oamenii

Ce nu mai fac angajatorii, doar ca sa-si tina oamenii

dublin-atrium

La mijlocul lunii ianuarie, revista Fortune a publicat rating-ul traditional cu 100 cei mai buni angajatori din SUA, adica acele companii despre care se stie ca ofera mese gratuite angajatilor, sali de gimnastica, cursuri de formare in alte tari si chiar imprumuturi preferentiale pentru achizitionarea de locuinte sau dobandirea de noi competente. Dar ce trebuie sa faca o companie ca sa nimereasca in top Fortune?

Clasamentul 100 Best Companies to Work For este publicat de Fortune din 1998. Pentru a identifica cei mai buni angajatori, revista Fortune impreuna cu Institutul Great Place to Work desfasoara anchete in randul angajatilor companiilor (cel puțin o mie de oameni). In studiul din 2014 au participat 257 de companii si mai mult de 252.000 de angajati ai acestora.

google_article-main-image

Ca si in ultimii doi ani, topul Fortune este condus de corporatia Google. Revista a remarcat faptul ca anul trecut pretul actiunilor companiei a depasit o mie de dolari, ceea ce inseamna ca averea multor angajati Google a crescut semnificativ. La Google este incurajata nu numai dorinta angajatilor de a cheltui banii pe titluri de valoare, dar, de asemenea, si pe caritate. De exemplu, o parte din “Googleri”, in 2013, au participat la proiecte de caritate in Ghana si India – proiectele curente din cadrul companiei fiind amanate pentru o scurta perioada de timp.

Dar Google nu a fost totdeauna pe primul loc. In 2009, ca urmare a crizei economice globale, Google (societatea a trebuit sa suspende angajarea de personal, sa renunte la freelanceri si sa inchida mai multe centre de dezvoltare) a cazut pe locul patru, cedand primul loc furnizorului de software NetApp. In 2012, Google a recastigat prima pozitie, in acelasi timp, primind titlul de onoare “Regele bonusurilor.”

Dar diversele beneficii și bonusuri pentru “Googleri ” nu sunt o noutate. In 2012, compania a introdus printre primele din lume “bonusul de moarte”, care ofera sotului supravietuitor timp de 10 ani jumatate din salariul celui decedat. “Beneficiile Afterlife” sunt foarte populare in Statele Unite: de exemplu ceva asemanator exista in EY (cunoscuta anterior ca Ernst & Young). In cazul in care un angajat EY moare, in termen de 48 de ore de la primirea notificarii compania va plati familiei sale 50.000 de dolari sau o suma echivalenta cu patru salarii a decedatului (se alege varianta mai mare).

dark

 

În incercarea de a atrage de pe piața forței de muncă pe cei mai buni, Google are si alte cheltuieli:

Citeste mai departe pe Income Magazine

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>