Pages Navigation Menu

Ce efecte au emoticoanele de pe Facebook sau Messenger asupra creierului uman?

Ce efecte au emoticoanele de pe Facebook sau Messenger asupra creierului uman?

Matt-Jones-Emoticons1

Modalitatea de a gandi a oamenilor este influentata de utilizarea emoticoanelor in comunicarea zilnica.

Cercetatorii de la Scolala de Psihologie a Universitatii Flinders din Adelaide sustin faptul ca emotigramele (emotie si pictograma), cunoscute si sub denumirea de emoticoane, au rolul de a activa portiuni ale creierului care se ocupa in mod obisnuit cu decodarea unor expresii faciale reale.

Astfel, s-ar putea explica si succesul emotigramelor, acestea fiind decodate prin folosirea acelorasi mecanisme utilizate pentru a interpreta expresiile faciale ale persoanelor din jur.

Owen Churches, unul din specialistii participanti la studiu, considera ca „Emotigramele reprezinta o noua forma de limbaj pe care o producem”. Aceasta afirmatie a fost exprimata dupa experimentul in urma caruia s-a demonstrat faptul ca, in timpul expunerii imaginilor cu chipuri reale si imaginilor cu emotigrame zambitoare sau formate din semne de punctuatie, cei 20 de participanti au reactionat in acelasi mod la toate tipurile de reprezentari.

Aceste rezultate sunt surprinzatoare, daca se are in vedere faptul ca nu exista o reactie de tip neuronal la emotigrame pe care oamenii sa o dobandeasca la nastere. In acest caz, se poate vorbi despre o reactie neuronala indusa de cultura, comunicarea on-line schimband modul in care creierul nostru reactioneaza.

Inainte de anul 1982, nu ar fi existat niciun motiv pentru ca „J” sa activeze zone al decodarii expresiile faciale ale cortexului, dar acum se intampla acest lucru, pentru ca oamenii au invatat ca reprezinta o expresie faciala.

Prima aparitie certificata a semnul „J”  este datata in 1982, cand Scott Fahlman a propus, intr-un mesaj adresat specialistilor in IT ai Universitatii Carnegie Mellon, ca acest semn sa fie folosit ca un „semn al glumei” pentru a evita ambiguitatea. Acesta a adaugat ca ar fi mult mai eficient sa se marcheze lucrurile care nu sunt considerate a fi glume, folosindu-se „L”.

 

 

Surse:

http://www.yoda.ro/online/efectele-pe-care-emoticoanele-prezente-pe-facebook-sau-messenger-le-au-asupra-functionarii-creierului.html

http://www.telegraph.co.uk/technology/news/10628063/Human-brain-reacts-to-emoticons-as-real-faces.html

Surse foto:

www.pixartimes.com

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>