Pages Navigation Menu

Brandingul, o stiinta exacta?

Brandingul, o stiinta exacta?

Am auzit in ultimii ani discutii peste discutii referitoare la brandul perfect. Unii cadeau admirativ in fata brandului Apple, altii sustineau cu tarie puterea combinatiei rosu alb din logourile Coca-Cola, Vodafone, Youtube sau KFC, unii votau pentru portocaliul Orange, Fanta si UPS, altii albastrul IBM, HP si Facebook.

Alti specialisti de cafenea spun ca un brand nu este perfect datorita culorilor ci datorita pozitiei dobandite in timp. Oare numai cult brandurile sa supravietuiasca? Oare in 10 ani vom merge doar pe Harley, vom gusta numai Pepsi si Bud light, Mc Donalds si Kellogg’s? Ce se intampla daca ai creat un brand excelent in 2013? Daca o sa il creezi in 2014? Daca tocmai acum ai dat comanda celor de la White Image pentru un brand excelent adaptat mediului online? Dinamica pietei ne arata ca statutul de zeitate este periculos. Daca consumatorii iti vor ierta multe nu inseamna ca iti vor ierta la nesfarsit. Inseamna doar ca ai un capital de imagine de cheltuit. Sau, daca ai agentia potrivita, de crescut. In special in era in care online-ul este rege in ce priveste distribuirea informatiei, trebuie sa apelezi la agentia potrivita. Ai nevoie de o agentie de online pentru a creste acel capital de imagine si pentru a-l converti in comenzi si ai nevoie de PR online pentru a comunica pozitiv, pentru a plasa informatie corecta despre tine in locurile potrivite pe internet si pentru a preveni si stinge incendiile online provocate intentionat sau nu, continand de obicei informatii eronate despre compania ta.

marketing-branding-advertising

Altii spun ca numele este important. De ce Yahoo are mai multi abonati decat Hotmail, de ce Iphone-urile se vand mai bine decat Alcatel-urile si de ce Google a batut iremediabil Ask Jeeves? Chiar, isi mai aminteste cineva de Ask Jeeves? Poate ca au dreptate si ei. Yahoo, Zuzu, Zumzi, Fanta, Sprite sunt nume inventate, create special sa sune simpatic. Nu mai spunem de Yahoo al carui nume transmite instantaneu senzatia de miscare, veselie, energie. Unele nume sunt internationale, altele nu pot atrage decat consumatorii unei piete specifice.

Atunci daca brandurile ce folosesc rosu merg excelent, de ce sunt eficiente si cele ce folosesc albastru sau violet?

Si daca brandurile cult au milioane de cumparatori, de ce au milioane si unele branduri emergente?

Oare de ce brandurile cu nume simpatice precum Yahoo sau Google sunt egalate uneori de branduri cu nume mult mai plictisitoare? Facebook – cartea fetelor este un bun exemplu.

Raspunsul este simplu. Sunt 7 miliarde de oameni pe acest pamant, 7 miliarde de potentiali consumatori, 7 miliarde multiplicate cu nenumarate alegeri zilnice, de la pasta de dinti pana la marca televizorului, de la cerealele cu lapte pana la pantofii purtati la serviciu. Si fiecare dintre acesti potentiali consumatori este influentat de mediul in care traieste, de educatia primita in familie si la scoala, de cultura tarii si regiunii in care a crescut, de alegerile prietenilor si persoanelor dragi.

Astfel, s-ar putea sa nu existe brandul perfect dar s-ar putea sa existe brandul perfect pentru tine intr-un anumit moment in timp si spatiu. De  asta avem si rosu si galben, si Renault si Iphone, de asta exista Harley si Danone. Pentru ca daca sunt branduri de succes, inseamna ca sunt brandul perfect pentru cineva.

Sursa foto: Alternativematters.com

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>