Pages Navigation Menu

PR practic pentru companii destepte

PR practic pentru companii destepte

Dansk Public Relations Klub of Danemark, defineau acum cativa ani PR-ul ca fiind un efort managerial sustinut si sistematic prin care organizatiile publice si private incearca sa obtina intelegerea, simpatia si sustinerea acelor tipuri de public pe care le au sau pe care urmaresc sa le contacteze.

Astfel, PR-ul nu numai proiecteaza o imagine corecta a organizatiei asupra publicurilor tinta, dar si modifica in sens pozitiv perceptia acestora.

Ideal este ca fiecare organizatie sa aiba o strategie de PR bine pusa la punct. Printre beneficiile implementarii acesteia se numara o buna comunicare cu mediile tinta ale organizatiei (mass-media, clienti, parteneri, mediul de afaceri, organele administrative, etc.), crearea unei perceptii corecte si pozitive a imaginii organizatiei precum si coerenta mesajului transmis.

Instrumentele folosite in cadrul implementarii unei strategii de comunicare pot fi multe si variate. Cel mai recomandat este folosirea unui mix personalizat in functie de profilul fiecarui client in parte.

In cadrul documentului de fata nu o sa tratez decat 6 dintre instrumentele ce pot fi folosite de PR pentru a imbunatatii rapid imaginea unei organizatii.

SEO

Comunicatele de presa

Relationare jurnalisti

Company blog

Team-buildinguri

CSR

Inainte de toate trebuie sa verificam imaginea companiei pe internet. Daca pe prima pagina din google apar articole negative inseamna ca este timpul sa recomandam Search Engine Optimization, alintat SEO.

Cu ajutorul acestei strategii putem ridica siturile companiei si articolele pozitive de pe alte pagini si cobori articolele negative pe paginile 2, 3, etc. Aceasta optimizare a siturilor pentru motoarele de cautare nu se face peste noapte, efectele incepand sa se vada dupa o luna si ceva. Se recomanda continuarea implementarii SEO sub forma de abonament.

Exemplu relevant de curatare a imaginii: search pe google: cautati numele oricarui politician cunoscut despre care stiti sigur ca s-au scris multe articole negative in trecut .

Problema: Jurnalistii din cadrul unui canal media sunt impartiti pe domenii. Unul se ocupa de transporturi, unul de social, etc. Fiecare este platit, in afara de salariul fix, in functie de numarul de articole scrise intr-o luna. Intr-o luna in care sunt destule subiecte totul este bine, jurnalistii isi primesc banii si totul este OK. Intr-o luna mai saraca, vor aparea din ce in ce mai multe subiecte “senzationale”, subiecte create pe baza unor declaratii mai mult sau mai putin verificate, subiecte ce pot afecta imaginea unei companii.

Solutia: Comunicare constanta! O data la cel mult 2 saptamani o companie trebuie sa emita un comunicat de presa catre jurnalistii ce se ocupa de domeniul ei. In prealabil trebuie ca acestia sa primeasca o prezentare completa a activitatii organizatiei.

In afara de comunicatele de presa trimise personal jurnalistilor este recomandata emiterea saptamanal de comunicate “pentru potentialii parteneri”. Acesta trebuie sa contina in titlu numele companiei, preferabil asa sa inceapa titlul comunicatului. Un bun exemplu de mediu potrivit acestui tip de comunicat este situlwww.comunicatedepresa.ro. Majoritatea userilor sunt directori in companii sau viitori manageri, interesati de fenomenul business. Verificarea fiecarui user se face telefonic pe un numar de fix si include cererea unor date despre companie. Cifrele sitului sunt: 37 064 779 alerte trimise, 27 808 comunicate de presa, 1 745 jurnalisti, inscrisi, 6 695 companii inscrise, 17 546 utilizatori inscrisi.

Pentru pastrarea unor relatii excelente cu jurnalistii se recomanda organizarea periodica de evenimente care sa ii implice si pe acestia.

Un cocktail party de sfarsit de an este o ocazie buna de a ii cunoaste mai bine.

Un alt exemplu de eveniment este organizarea unui tur al fabricii sau al santierelor, etc. Jurnalistii sunt invitati sa vina sa vada noul aparat de… sau noul sediu fara obligatia de a scrie vreun articol, “doar ca sa ne cunoastem mai bine”.

Nu trebuie sa lipseasca microbuzul cu care sa se deplaseze, masa la restaurant, petrecerea de cu seara si cazarea intr-un loc frumos. Dupa o asa excursie va veti cunoaste mai bine iar comunicarea va fi mai simpla.

Exemplu relevant: Compania X

Problema: dorinta clientului de a avea expunere media gratuita, de fidelizarea unor clienti importanti si de relationare cu mass media.

Solutie: organizarea unei cupa de motociclism viteza in Grecia, cursa inclusa in campionatul romanesc de motociclism viteza. Au fost invitati clienti, jurnalisti, parteneri, vedete (celebritati din sport plus Cabral care a prezentat intreg evenimentul).

Rezultate: Numeroase aparitii in media si prezentarea evenimentului ca fiind prima cursa romaneasca organizata in strainatate, fidelizarea unor clienti si parteneri majori.

Cost aproximativ: 10.000 €

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>