Pages Navigation Menu

Red Bull X-Alps 2015 vine echipat cu un Prolog si cu o noua ruta!

Red Bull X-Alps 2015 vine echipat cu un Prolog si cu o noua ruta!

P-20130709-00248_News

Toma Coconea, 6 tari, 10 checkpoint-uri, 1.038km si un nou prolog de o zi in Austria

Toma Coconea este in plina perioada de antrenament pentru cea de a saptea editie a celei mai dificile curse de anduranta din lume – Red Bull X-Alps. Dintre toti concurentii care se vor alinia anul acesta la start, Toma este singurul care a participat la toate editiile. Red Bull X-Alps 2015 vine cu un nou traseu, un prolog de o zi in regiunea austriaca Salzkammergut si reguli diferite, iar organizatorii au declarant ca aceasta va fi ceal mai dificila editie de pana acum. Participantii au misiunea de a  strabate sase tari si cei mai inalti munti din Europa, din orasul Salzburg, Austria, pana in Monaco, principatul asezat pe coasta Mediteranei.

Prologul Powertraveller

Avand loc pe 2 iulie, prologul va fi o cursa dura de alergare, catarare si zbor prin peisajul montan facut celebru de filmul “Sunetul Muzicii”. Pentru prima data, toti sportivii vor fi concentrati intr-o singura zona, startul si finisul fiind in acelasi loc, Fuschl am See. Toate coordonatele promit fanilor un spectacol autentic, o competitie captivanta si un preview al actiunii pline de adrenalina ce urmeaza. Castigatorii prologului vor avea parte de cateva avantaje majore.

Primii trei sportivi care vor trece linia de finis vor primi un avantaj de cinci minute la startul cursei principale, pe 5 iulie. De asemenea, vor primi un Led Lenser Nightpass aditional, pentru continuarea calatoriei pe parcursul noptii.

Traseul

Traseul are o distanta in linie dreapta de 1.038km, cu doar cativa kilometri mai mult fata de traseul din 2013, dar punctele comune se cam incheie aici. Cursa din 2013 a vazut un nou record de 6 zile, 23 de ore si 40 de minute, stabilit de castigatorul Chrigel Maurer (Elvetia) – ajutat bineinteles de vremea buna – dar este putin probabil ca traseul din 2015 sa mai aiba un timp atat de rapid. Motivul? Este mult mai solicitant, spune creierul din spatele cursei, Hannes Arch.

“Traseul cere aptitudini tactice intr-o masura mult mai mare.  In multe locuri exista un culoar evident pentru zbor si sportivii trebuie sa-si dea silinta sa ramana in aer. Daca esti fortat sa aterizezi, consecintele pot fi critice.”

Cursa incepe in Salzburg, apoi se indreapta spre est, din masivul Gaisberg spre Dachstein, de pe pantele caruia sportivii se lanseaza in lunga calatorie spre mare. In 2013, participantii au reusit sa acopere sute de kilometri intr-un singur zbor prin valea Pinzgau, datorita conditiilor de zbor care au fost foarte favorabile. Anul acesta, traseul este prin nord, unde terenul este mult mai complicat pentru zbor.

Sursa: Red Bull

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>