Pages Navigation Menu

PR practic pentru companii destepte: Blogul de companie

PR practic pentru companii destepte: Blogul de companie

O alta metoda de comunicare la moda este blogul de companie. Daca blogul politic sare mai mult in evidenta, celebre fiind campaniile Basescu si Oprescu, blogul de companie poate si trebuie sa fie unul dintre canalele de comunicare alese de o organizatie. Jurnalistii se pot inscrie sa primeasca newslettere, viitorii angajati ai firmei pot verifica pe net dinamica organizatiei, etc. Un fapt esential in ziua de astazi este comunicarea, oferirea de cat mai multa informatie astfel incat sa fii perceput ca deschis, fara lucruri de ascuns. Blogurile pot fi citate in articole ca o completare a informatiei cuprinse intr-un comunicat, ce adesea trebuie suplimentata. 

Un alt public important al unei organizatii este cel intern. De multe ori informatii negative scapa catre presa din interiorul companiei.

O buna politica de implicare a angajatului in organizatie il fidelizeaza, il face sa se simta mai legat de obiectivele si valorile companiei in care lucreaza.

In acest scop putem propune team buildinguri croite special pentru profilul organizatiei. Stiu ca intru deja in bucataria interna a unei companii dar aceasta politica interna influenteaza imaginea companiei. Daca pe forumuri gasesti opiniile negative despre produsele si serviciile companiei ale unui angajat al respectivei companii atunci avem o problema ce trebuie depasita printr-o informare corecta a angajatilor si prin evenimente care sa ii adune laolalta, sa ii fidelizeze.

Uniunea Europeana defineste CSR-ul ca fiind acele programe in care “Companiile decid in mod voluntar sa contribuie la o societate mai buna si la un mediu mai curat” Promoting a European framework for corporate social responsibility. Green Paper, 2000, page 5

Un element foarte important intr-o strategie de PR il constituie evenimentele create cu scopul de a obtine expunere media gratuita. O imagine buna implica asocierea numelui companiei cu subiecte “fierbinti” cu o rezonanta pozitiva in mintea potentialilor clienti sau a mass media.

Un eveniment CSR bine organizat (sau si mai bine, o campanie) iti poate aduce intre 100 si 300 de mentionari in media (in cazul evenimentului) toate absolut gratuit. Mai mult, nu va aparea nimic cu “P”, incadrat in chenar sau anuntat ca publireportaj. Pur si simplu directorul companiei client va aparea in presa exact asa cum isi doreste. CSR-ul este portita lasata de media pentru a avea expunere facand ceva bun. Daca atunci cand deschidem televizorul vedem numai stiri despre crime, furturi si coruptie inseamna ca macar partial, strategiile de CSR nu sunt inca puse in aplicare asa cum trebuie de catre companiile din Romania.

Un exemplu este cel al companiei X, organizatie ce se ocupa cu managementul reciclarii deseurilor electrice si elcetronice.

Pentru acestia, in afara de numeroase alte evenimente si actiuni de PR, am organizat un eveniment CSR elocvent.

Eveniment: Pestera Campeneasa, judetul Bihor

Data: Noiembrie 2008

Problema: monument al naturii, cu o cascada subterana de 42 metri ingropat de PET-uri, fiind o adevarata groapa de gunoi pentru locuitorii comunei.

Solutia: Compania X a actionat in parteneriat cu prefectura si consiliul judetean Bihor, Salvaspeo, Salvamont, etc. pentru salubrizarea pesterii. In acest scop a adus masini ale unui salubrizator local, speologi profesionisti precum si echipe de voluntari la fata locului. Dupa o actiune ce a durat 3 zile, timp in care pentru imagine inclusiv vicepresedintele consiliului judetean a coborat in rapel in pestera s-a reusit curatarea sitului.

Rezultate: La eveniment au participat 5 televiziuni, 15 ziare si un post de radio. La final am obtinut 256 de mentiuni in media nationala si locala.

Cost aproximativ: 7.000 €, majoritatea dati pe salubrizare.

 

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>