Pages Navigation Menu

Mașinile electrice, preferatele ecologiștilor

Mașinile electrice, preferatele ecologiștilor

Noutatea este privită cu scepticism în orice societate, nu doar în cea românească, motiv pentru care orice inovație va fi împovărată pentru început de critici, după care i se vor descoperi și părțile bune. Mașinile electrice au stârnit un val de discuții în mediile specializate, iar profesioniștii s-au adunat la un loc pentru a dezbate subiectul controversat.

 Volkswagen

Volkswagen

Una dintre primele întrebări în ceea ce privește subiectul mașinilor electrice se referă la argumentul suprem pentru care o mașină de acest fel ar putea să fie mai utilă decât una clasică. Ecologiștii vor arunca primii piatra.

Statisticile arată că transporturile reprezintă 25-30% din poluarea totală, iar orice soluție de reducere consistentă a poluării este importantă. Altfel spus, orice inițiativă în acest sens are efecte pe termen scurt, dar mai ales pe termen lung. Mașinile electrice nu sunt soluția salvatoare, dar sunt soluția de moment la problemele de poluare cauzate de transporturi.

Mașinile electrice au precedat mașinile cu motoare cu ardere internă, a afirmat Oraan Mărculescu, Business Manager – Ecoprofit.ro în cadrul conferinței „Mașinile Ecologice – Viitorul în Prezent. De fapt, asistăm la o pauză de 100 de ani în dezvoltarea tehnologiei mobilității electrice. Totodată, Paul Badea, CEO Badsi, a venit în consolidarea acestei informații spunând că primul Nissan electric a apărut în anul 1947, iar prima mașină de serie a ieșit din fabrică 47 de ani mai târziu, în 1980.

Paul Badea, CEO Badsi

Paul Badea, CEO Badsi

La bază inginer auto, Oraan Mărculescu este de părere că pentru început trebuie umblat la mentalitate, iar în acest proces avem nevoie de trei pași: informare, experimentare și înțelegere.

O altă critică adusă mașinilor electrice este legată de faptul că se încarcă greu. De exemplu, un Golf GTE poate fi încărcat și din mers, dar la un punct de încărcare procedeul durează aproximativ 2,5 ore, iar acasă în jur de 3,5 ore, conform reprezentantului Volkswagen, Vlad MIhăilă. Însă, motoarele cu ardere internă sunt o tehnologie depășită, pe când motoarele electrice și bateriile înregistrează salturi tehnologice imense.

GOLF

Golf GTE

Robert Maftei, Director executiv Unicredit Leasing Fleet Management, a prezentat audienţei conferinței „Mașinile Ecologice – Viitorul în Prezent o analiză comparativă a costurilor de exploatare şi de achiziţie generate de maşinile ecologice versus maşinile clasice.

Robert Maftei, Director executiv Unicredit Leasing Fleet Management,

Robert Maftei, Director executiv Unicredit Leasing Fleet Management

Trebuie menționat că în prezent, în întreaga lume, mașinile electrice sunt rezervate doar pentru oraș și nu pentru altceva. În România, mașinile electrice se află la ordinul zecilor, când Norvegia, cea mai electrizată țară din punct de vedere a mobilității din lume, se mândrește deja cu mii de achiziții.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>