Pages Navigation Menu

Eficienta promotiilor “cupon”

Eficienta promotiilor “cupon”

Restaurante, vacante, epilare, masaj, abonamente fitness, bilete la film, carburant, mobila, decoratiuni, ochelari de soare… pe site-urile de achizitii, reducerile sunt extraordinare!

114859_articol

Achizitiile: unirea face intelegerea!

Site-urile de achizitii care prospera pe internet se bazeaza pe un pricipiu simplu de functionare, cu cat cumparatorii sunt mai multi cu atat pretul scade! Noul fenomen in domeniul comertului pe internet, cumparaturile in grup se bazeaza de fapt pe o vanzare clasica: cupoanele!

Aceasta tehnica de maketing este deosebit de eficienta. Ea permite unui comerciant sa ofere spre vanzare un produs, la o reducere de pret pe o perioada foarte scurta de timp. Procentul de reducere trebuie sa fie deosebit de atractiv pentru a stimula nevoia de a cumpara.

In majoritatea cazurilor, pretul afisat este valabil numai in cazul in care numarul de cumparatori este suficient. Aceasta particularitate numerica va determina fiecare client sa-si convinga prietenii sa se bucure de aceasta ‘afacere’. Pentru a-si facilita activitatea, toate site-urile de achizitii au in partea de jos imaginile retelelor sociale (facebook sau twiter).

O alta particularitate a acestor siteuri este de propune ‘oferte de inchidere’! Reducerea devine si mai relevanta. Cand intelegerea este completa, cumparatorii primesc direct pe email cuponul respectiv, pe care nu trebuie sa-l mai imprime si sa-l prezinte vanzatorului care a propus afacerea.

Avantaje si dezavantaje

Principalul avantaj al formulei propusa de site este reducerea! Ea este cel putin 50%, iar in unele cazuri poate ajunge la 80%. Al doilea avantaj este faptul ca produsele sau serviciile, sunt disponibile rapid fapt facilitat de utilizarea cuponului. Pentru comerciantii locali, sistemul dezvoltat de site-urile de achizitii este interesant. Acesta le ofera vizibilitate intr-un timp scurt. Insa, comerciantul trebuie sa faca un efort mare pentru a spera sa atinga toti internautii.

Reducerilor acordate clientilor, trebuie sa li se adauge si comisionul cerut de site, acesta ajungand si pana la 50% din pretul de vanzare. Cu alte cuvinte, sa spui ca pentru comerciant este munca in pierdere, nu este decat un pas! Acest lucru nu este o piedica pentru ca el a fost prevenit. Daca, in schimb, el nu a stiut sa anticipeze succesul unei anume promotii, el va fi coplesit de sute de clienti care au platit un prosdus sau un serviciu vandut in pierdere. Se pot vedea foarte bine aici limitele acestui sistem pentru intreprinderile locale. Prost gestionata, campania de cupoane poate deveni o adevarata piedica pentru comerciant si pentru client la randul sau!

In concluzie, sunt sau nu eficiente campaniile de cupoane?

In general, promotiile de acest tip au efecte limitate, in special atunci cand ne referim la perspectiva pastrarii unui client ce a platit pentru un produs o suma foarte mica. Revine acel client intr-un bar in care a platit 5 lei pentru un cocktail? Va merge pentru a doua oara in restaurantul in care a mancat un meniu complet cu 12 lei? Putin probabil sa aprecieze faptul ca a fost inghesuit intre alti 200 de oameni. Aici intervine capacitatea proprietarului agentiei de turism sau restaurantului de a transforma cautatorul de chilipiruri intr-un viitor client fidel.

Promotia iti aduce clientul in contact cu afacerea. Cat de memorabila, cat de placuta si relevanta este aceasta experienta ramane in sarcina proprietarului afacerii.

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>