Pages Navigation Menu

De ce e bine să dormi dezbrăcat

De ce e bine să dormi dezbrăcat

Mătăsuri sau culori vii, pijamalele ne sunt cei mai buni prieteni după o zi minunată sau grea de muncă. Dar… vă prezentăm șapte motive pentru care e bine să renunți la ele noaptea.

De ce e bine să dormi dezbrăcat

De ce e bine să dormi dezbrăcat

1. Pielea respiră

În timpul unui somn profund, temperatura corpului scade. Dacă porți pijamale, temperatura corpului va crește automat și vor apărea insomniile sau un somn mai puțin odihnitor.

2. Reglarea cortizonului

Cortizonul, numit și hormonul stresului, asigura în trecut supraviețuirea speciei prin instinctul de a lupta sau de a fugi. Astăzi, acesta poate fi ținut sub control cu un stil de viață adaptat mediului în care activăm, cu un regim propice, exerciții fizice și odihnă. Dacă dormi dezbrăcat, temperatura corpului se va menține la un nivel optim, iar corpul tău va elibera cortizon în condiții normale. În schimb, dacă pui pijamale pe tine noaptea, efectul va fi cel nedorit: temperatura corpului va crește, nivelul de cortizon tinde să rămână ridicat și după ce te trezești, iar urmările sunt creșterea anxietății sau luarea în greutate.

3. Previi infecțiile genitale

Apariția infecțiilor și a bacteriilor în zona genitală este favorizată de un mediu prea cald. Poți să previi astfel de neplăceri dormind dezbrăcat.

De ce e bine să dormi dezbrăcat

De ce e bine să dormi dezbrăcat

4. Somnul este influențat de temperatura corpului

Un studiu realizat în urmă cu trei ani a arătat că persoanele care au insomnii au o temperatură a corpului mai ridicată decât cele care se trezesc odihnite și pregătite pentru a începe o nouă zi.

5. Creșterea încrederii de sine

De unele complexe, moștenite sau dobândite, scăpăm mult mai greu decât ne-am fi imaginat. La creșterea încrederii în propria persoană poate ajuta și dormitul fără haine. Dacă îți îmbunătățești starea psihică, automat îți schimbi și părerea despre propriul corp.

6. Poți slăbi mai ușor

Cei care dorm dezbrăcați au un somn mai odihnitor, conform cercetătorilor, ceea ce determină un nivel mai scăzut al hormonului cortizon, responsabil cu stresul și cu pofta de mâncare (vezi punctul 2).

7. Senzația de piele-pe-piele

Dormitul nud este un bun prilej să vă bucurați de atingerea partenerului, îmbunătățindu-vă astfel viața sexuală în cazul în care lucrurile nu stau tocmai bine la acest capitol. Atingerea directă a pielii crește producția de oxitocină, hormonul ataşamentului – denumit și hormonul iubirii.

Citește și:

Salvează

Salvează

Salvează

Salvează

Salvează

Salvează

Salvează

Salvează

Salvează

Salvează

Salvează

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>